تحولات سیاسی و امنیتی سوریه/

منطقه القابون دمشق پاکسازی شد / تروریستها بار دیگر به جان هم افتادند

منطقه القابون دمشق پاکسازی شد / تروریستها بار دیگر به جان هم افتادند

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش، امنیت و ثبات را به منطقه صنعتی القابون دمشق پس از سرکوب گروههای تروریستی موجود در آن بازگرداندند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد واحدهایی از ارتش سوریه، امنیت و ثبات را به منطقه صنعتی القابون دمشق بازگردندند. در این عملیات، شمار زیادی از تروریستهای مسلح کشته و مخفیگاههای آنها هم نابود شد.

مردم سوریه ناجی اعراب

خبر دیگر اینکه شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه تاکید کرد ثبات و ایستادگی ملت سوریه در برابر جنگی که علیه سوریه به راه افتاده است، تمام اعراب را از ورطه ای که در آن افتاده اند، نجات خواهد داد

از سوی دیگر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با رد وجود جنگ داخلی در سوریه تاکید کرد آنچه در سوریه جریان دارد مبارزه بر ضد قدرتها و جریانهایی است که در نزاعات مختلف داخلی در کشورهای مختلف حضور دارند.

تاکید لبنان بر حل بحران سوریه از راه گفتگو

عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان هم با تاکید بر ضرورت احترام به توافقنامه های دوجانبه امضا شده میان دمشق و بیروت خاطر نشان کرد آنچه در سوریه می گذرد، موضوع داخلی سوری است و خود را دور نگه داشتن یعنی دخالت نکردن در امور دیگران است.

وزیر امور خارجه لبنان بار دیگر تصریح کرد تنها راه حل بحران سوریه، گفتگو است، وی به وجود تغییر در مواضع اروپایی ها در خصوص این بحران اشاره کرد.

خبر دیگر اینکه دانشجویان سوری مقیم کوبا با ملت، ارتش و دولت سوریه در رویارویی با جنگ تمام عیار جهانی، ابراز همبستگی کردند.

خبر دیگر اینکه العالم از ادامه عملیات ارتش سوریه برای هفتمین روز پیاپی در مناطق مختلف بخش قدیمی شهر حمص خبر داد. بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در این عملیات مناطق مختلف شهرک "الخالدیه" از جمله پارک "العلو" در حمص را از وجود گروه‌های مسلح و تروریستی پاکسازی کردند.

از سوی دیگر مناطق مختلف شهر "حلب" به ویژه منطقه "الراشدین" همچنان صحنه درگیریهای شدید نیروهای ارتش سوریه و گروههای مسلح است.ارتش سوریه اعلام کرده که طی روزهای اخیر چهار شهرک را در حلب پاکسازی کرده است؛ این مناطق محل اصلی تمرکز گروه‌های مسلح بود.

در شهر "درعا" در جنوب پایتخت سوریه انفجار کارگاه بمب سازی گروه‌های مسلح در منطقه "حوران" سبب نابودی کامل کارگاه و محتویات آن شد. در این انفجار دست کم 15 فرد مسلح به هلاکت رسیدند.

در "دیرالزور" هم منابع نظامی از هلاکت دو نفر از خطرناکترین سرکردگان تروریستها در منطقه "الحویقه" خبر دادند. این دو نفر "ابو البریع" سرکرده عناصر مسلح در الحویقه و "ابوخطاب" سرکرده گروهک موسوم به "گردان شیخ الاسلام" بودند.

شکست مخالفان سوریه در تعیین رئیس جدید

خبر دیگر اینکه مخالفان سوریه باز هم در تعیین رئیس جدید برای ائتلاف خود ناکام ماندند. اعضای ائتلاف مخالفان سوریه بار دیگر نشستی را برای تعیین رئیس جدید این ائتلاف برگزار کردند.منابع رسانه‌ای تأکید کردند "احمد جربا" که پیش بینی می‌شد به دلیل ارتباط نزدیک با عربستان سعودی بیشترین شانس را برای ریاست این ائتلاف داشته باشد نتوانست اکثریت آرا را به دست آورد.

"مصطفی الصباغ" هم که از سوی قطر حمایت می شود در این رأی گیری نتیجه قابل قبولی را کسب نکرد.ائتلاف مخالفان سوریه 115 عضو دارد که به سه جریان (اخوان المسلمین، هواداران الصباغ و هواداران جربا) تقسیم می شود.

با وجود گذشت چندین ماه از استعفای "معاذ الخطیب"، مخالفان سوریه به دلیل اختلافات شدید داخلی و تلاش برای دستیابی هرچه بیشتر به حمایتهای مالی و تسلیحاتی خارجی هنوز در خصوص تعیین رئیس جدید ائتلاف خود به توافق نرسیده اند.

هلاکت شماری از سرکردگان تروریستها و کشف انبار سلاحهای آنها که در میان آنها سلاحهای اسرائیلی هم به چشم می خورد در حومه دمشق و همچنین نابودی مخفیگاههای آنها در حمص، حلب و دیرالزور، کشته و زخمی شدن چهار شهروند سوری بر  اثر انفجار بمب در خیابان المنصور در منطقه المیدان دمشق،کشته شدن دو شهروند سوری و زخمی شدن چندین نفر دیگر در حملات تروریستها به اتوبوس مسافربری و یک دستگاه نفتکش در منطقه کباجب، دفع حملات تروریستها به زندان مرکزی حلب، انهدام دو توپخانه متعلق به تروریستها در حومه حمص،  از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

ترویستها بار دیگر به جان هم افتادند

از سوی دیگر بر اثر درگیری داخلی در حومه ادلب میان دو گروه تروریستی که یکی از آنها تابع جبهه تروریستی النصره است، 14 تروریست کشته شدند.

کد خبر 2090916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha